Wednesday, June 19, 2013

welcome June

hola hola (ikut style pengacara era dulu)
how are you all??
hope everything okey la kan
so whats new in june??
anyway i cant wait for july
july please be nice for me
kenapa ada apa tuk july??
la takkan tak tau,
kan ramadhan dah 
mesti best
ada gembiranya nak sambut ramadhan ni tapi ada juga sedihnya
yang gembiranya, ramadhan kali ni sebagai seorang isteri
yang sedihnya, ramadhan kali ni tanpa bapa sudah :(
Allah adilkan??
dia mengambil seorang insan yang aku sayangi dan dalam masa yang sama dia berikan aku seorang suami
walau perit aku kena terima
walau sudah berbulan arwah pergi, aku masi tidak bole terima hakikat
malam2 aku sedih jer ingat arwah
terutama pas solat maghrib
aku tak tau kenapa mesti masa tu sayu sangat
sentimental la aku kat bilik sorang2
huhuhu
semoga arwah ditempatkan di kalangan orang beriman
insyaallah
yang tambah sedih lagi, aku sedih sangat sebab belum dapat membalas segala pengorbanan nya selama di dunia
rasanya apa sekalipun yang aku pernah buat untuk arwah masi belum mampu terbalas dengan pengorbanannya membesarkan aku

hah sebut july ni
ya ampun, keta aku kena insurans lagi
and honestly aku lum prepare money tuk payment nti
kena bayar keta lagi
adui ujian sungguh
selama ni duit simpanan dah beli barang umah dah
hah ni nak story lagi nie
dah pindah umah dla nie
alhamdulillah even umah dla still kosong lagi tp syukurlah segala keperluan dah ada
tu yang kering kontang nie
hope ada rezeki jualan lebih june ni
leh cover semuanya kan
insyaallah amin

actually banyak sangat gambo nak share ni hah 
tapi hp tak leh nak transfer p computer nie
so tak la menawan post aku sekarang ni
and tak dapat nak share more apa2 kan
sob sob :(

okey now dah june ni
suppose i dah kena bagi confirmation 
dah 3 bulan dah keja kat sini ni
bos kata by end of this month la
dan paling menyedihkan gaji i tak naik tau
ada gak story ngan member aku syd
i told everything about my job
what i do as hr assistant ni
and same what i say
she agree
gaji aku patut up sikit la kan
bukan nak demand 
tp i do lot of works
dia yang duk relaks je kat opis jan buat sikit keja dah 800 gaji dia
n me yang timbun2 nie sampai nak marah kalau wat keja setakt **********
tak pe la
rezeki Allah kita tak nampak kan
mungkin rezeki dari hal lain kurniaan Allah kan
who knows????
anyway dah 3 bulan keja nie
mmmm
ada dah sikit2 malas nak g keja dah
hahahah
mungkin sebab mood nak jadi housewife kot
kalau kat umah baru ni 
rajin sungguh aku nie
pulang keja rest jap, solat dah g masak
nanti makan tgk tv, dah cuci kain 
jemur kain then sapu n mop lantai
tau tak what my husband said..
duii bb ni macam org lain jak 
tiba2 rajin..mlm kul 10 masi buat keja
pastu hari2 mau mop ka ni lantai
hahahha
memang penat nak wat semua ni tapi what can i say is
rimas plak umah tu begitu
mungkin sebab baru pindah, hari2 sapu pun mesti berhabuk
hiuuuuuu
hah pastu last saturday we back to pak tak
as usual g menjual so stay umah mama la
husband pulang keja i buat derrr jer 
and he said nak makan lapo
aku selamba jer baring tengok tv and ask him amik makan sendiri
pemalasnyer aku....
dia g dapur jumpa mak and mengadu
"mak, lapar aku mau makan. si adik ndak kasi makan. kalau di umah sana tu mak, rajinnya macam orang ndak betul" 
wakakakakakak
aku dengar aku nak ketawa ehhh
rajin macam tu ke aku sampai kena ckp macam orang ndak betul
hahahahah
im so hepi now
macam orang bujang pun ada
hah paling leh rasa feel macam kat uitm je tinggal kat umah tue
style jemur kain aku, style aku masak
sama macam kat uitm dlu...
hahahahahha
miss my uitm !!!!
hmmm cepat masa berlalu kan
dulu kat uitm pastu g berhijrah pun sekejap je kat kl tu
tup tup sekarang dah kawen
tinggal anak lagi lum ada..

cop cop 
anak???
hah ni nak sambung story kazen dla yang anak dia kena luka masa my cuz kena operate tu
korang nak tau
so kesian tul with my kazen ni
dia kena jahit balik
sebab aritu masa beranak operation fail
what the***
ingt dia tu ayam ke
suka hati dorang je
aritu kenapa tak operate and jahit dia betul2
ni kena jahit bailk
ingt tak sakit ker
marah i tau tak
and because of dis 
im scared to pregnant okey
tunggu la ada hospital yg doktornyer sangat pandai
and bcoz of dis
i told my hubby 
nak amik anak angkat 
as he know i takut nak beranak
and dia setuju tapi
mesti ada risiko amik anak angkat ni kan?????????

ehh ok la
nak sambung wat keja k
nti kita story lagi
stay cute bebeh and be what u want!!!!





No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails