Thursday, July 11, 2013

ramadhan datang lagi....

ku mengharapkan ramadhan kali ini penuh makna
agar dapat ku lalui dengan sempurna
la la la
assalammualaikum
seperti mana lagu ini
begitu juga yang aku ingini...
ini adalah ramadhan pertama sebagai anak yatim 
tiada bapa bersama
dan 
ini juga adalah ramadhan pertama sebagai isteri 
kepada suamiku
Tuhan Adil kan
dia ambil orang yang aku sayang dan dia beri orang yang aku sayang
ambil bapa dan bagi suami
aku tetap terima semua dugaan ini
aku yakin Allah merancang sesuatu yang baik buat aku, kamu dan semuanya.

Ramadhan ini kita jadikan bulan untuk kita mengambil pahala
banyakkan amalan kita
dan semoga perubahan itu akan berlanjutan untuk seterusnya sepanjang anggota badan kita
masih mampu menjalankan tugas masing2.

Nak cito sikit,
Bulan Julai ni sungguh menguji aku
bukan sebab kena puasa sebulan tapi
its all about $$$$$$$$
hah kena insurans keta lagi
road tax lagi
aduhai
seriusly nak kata duit memang tak ada
duit simpanan dah banyak habis beli barang keperluan rumah
jangan kata ::
alah ko kan banyak bisnes
alah tipu la ko teda duit, husband dan kau keja
pastu ada side income bukan 1 je bisnes
ok ok cakap memang senang
tapi tak seindah yang korang kata
bisnes lately ni tak berapa ok tau
tau tak baru2 ni aku niaga bukan balik modal
rugi lagi 
tapi itulah
semua ni memang risiko yang kena amik kira dari awal lagi
sebab hujan rahmat dariNya
dan ketika itu jugalah aku kehilangan cermin mata aku
sekarang tak pasal2 tak do cermin mata
tak mampu lagi nak beli baru
sedihnyer :(
aku tak merengut
aku tau Tuhan uji aku lagi
tanda Dia nak sangat aku tunduk sujud dengan dia
minta doa dengan dia
gaji jer dah kena bayar keta ngan umah
pastu cuba bgtau aku nak beli minyak keta, makan segala guna apa??
hah tapi tue la
kena jaga iman
kalau tertekan sangat dok pikir masalah tu
memang kena mental disorder nanti
nak ke sia2kan hidup Tuhan bagi ni 
jangan..
banyak lagi Tuhan bagi disekeliling kita ni
bole pelan2 pikir selesai masalah tu
am i right??

okey sebut pasal ramadhan ni
nak kongsi 1 rahsia
kih kih
nie dla ada jual teh botol 
sesuai tuk buka posa dan dihidangkan kepada tetamu time raya nanti
:)

 kalau beli sekotak (ada 24pcs) lagi murah
jom jom jom

baju raya korang dah ada ke??
bape pasang???
aku tak prepare apa2 lagi tuk raya ni
tak de feel excitednyer as 1st year raya with suami nie
kesian laki aku dapat bini cam gini..
tak teurus dia
kih kih
aku dah sepakat ngan dia nak pakai baju nikah kami je raya nanti
sbb baru sekali pakai je pun
bila dah setuju

terpikir 1 hal pulak
anak along cukur jambul raya kedua & anak ola plak raya ke4
so kesimpulan kena jugak cr baju baru
klu aku ok jer
tggl beli husband punya sebab dia ni tak banyak baju
tak pe ye
nti g kl kita beli baju baru
ye la sngt beli tuk dia
tup tup aku jugak yang melebih nti kan???
kah kah kah...
ok la
SALAM RAMADHAN BUAT SEMUA!!!!




No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails