Friday, May 3, 2013

cerita........

assalammualaikum sahabat
yezza yezaa
selamat datang may 2013
wah wah
dah bulan 5
cepat masa berlalu kan
mesti semua pun makin sibuk
mmmm
korang ada tak mcm aku??
tau tak
masa tu asyik bubut aku jer
kejar je kat mana aku
adakah masa itu jeles tengok aku??
wakakakak
anyway pada korang..
masa mengejar anda atau anda yang mengejar masa???
mmm tu ahh kalau aku nie
masa memang tak pernah cukup
lari sana lari sini
i have to go work then buat keja umah lagi ( as wife yang bekerja ni)
la la la
aku masi tekejar2 lagi oleh masa ni
bukan tak reti nak set time tapi kan
everything i set tuk aritu gerenti akan terkeluar dari jadual semuanya
ye la wat jadual jam ini wat tu jam itu wat nie
tau2 sampai masanye memang semua tak terikutnyer
sangat2 sibuk
now sibuk renew lesen buruh kat opis
nanti balik umah cepat2 kemas barang umah cuci kain iron baju kemas bilik segala
nanti lari g umah mak mertua ( grandma my husband just passed away) so mmg kena rajin ke sana tuk tolong2...
pastu g umah baru aku tu kemas brg yang baru angkut tue
hah umah baru tu tinggal ada astro dah leh duduk dah
tido sana
yeah yeah
semua dah ada tggal brg dapur je nak kemas lagi
hihihi
tapi cam kesian juga nak tggalkan mum n anak buah
tapi tak pe la
inilah kehidupan kan...
so pas ni kena lbih pandai bahagikan masa for my own life and sebahagiannya for mama!!

ok ok
nak cite sikit ni pasal satu hal nie
cam ni
tugas aku kat sini sama juga macam kat andamy gak
kena berurusan dengan bomba dan kpdn
for bomba shud be no problem la sbb drg still kenal aku
senang sikit urusan
tetiba haritu aku g kpdn n it was closed
padahal masa tu baru jam 3pm kot
so esoknyer aku g lagi
tutup gak
call opisnyer tak angkat
so aku dah pikir len
dlm otak aku mesti drg pindah
so aku berfikir
cuma 1 tmpt je aku boleh dptkan jawapan apa terjadi pada kpdn nie
so aku pun post la kat laman sosial yang tengah top sekarang ni
majoriti semua ada FACEBOOK right??
so bila up status baru lah ada org gtau yang kpdn dah pindah kat bangunan persekutuan
what the good news laaa (padahal)
aku marah ahhh
aku ke yang bodoh lambat tau or mereka yang terlalu bijak pindah tak gtau
(sorry angin sikit)
so bila dah tau kat mana aku pun tadi p la kpdn nie
org kat counter tu dari jauh dah senyum kat aku
ecewah
tapi yang tak bestnya aku kena buka kasut
ohh my heels payahnyer nak bukak
mmmmm layan....
then aku pun hantar dokumen
masa dia cek dan taip2 tue aku pun tanya la
berapa lama dah pindah
then dia cakap dah 2 bulan
ohh patutla saya p tmpt lama tutup je
penat saya 2 kali p sana
n he just said "kami teda announce kan" tu la rmi ndak tau
so i answer simple...
kenapa ndak letak notis bagitau, ndak mustahil ada juga macam saya ni ndak tau
dan dia hanya mampu diam sampai siap segala urusan...
yuhuuuuuuu game over!
len kali pindah ke apa ka letak la notis right??
kedai makan yg  kecik pun kalau nak cuti pasti letak kertas kat depan kedai supaya org tau..
huh huh....

ok second story...
mmmm
last week nenek husband aku meninggal
sakit tua begitu
memang dah lama sakit pun
sebelum dia meninggal
malam2 aku ngan husband blk g jaga
kadang2 husband je sampai dia tetido kat sna
mmmmm
ceritanya aku nak ckp kat sini ialah pasal imam..
sorry have to story dis but for me we have to know la little bit pasal kes ni
manatau leh amik ikhtibar ke
aku takut jugak nak story kat sini tapi ye la
just nak tau juga pandangan korang
sape pas ni ada pandangan bolelah inbox me
nak suh aku padam apa aku ckp pun bole
i tak kisah punye
so just let me know ok
mmmm masa imam baca doa
aku dengar kul huallahu ahad
allah hus somad
then dia sebut bismillah again dan baca surah lain
is it ok? di terima??
kes kedua imam len pulak dalam ramai2 membaca tu
dan dia yang mengetuai bacaan
tetiba dia benti membaca dan mengangkat telefon
is is can?????
atau aku yang sensitip????
dalam pada itu juga
banyak amalan yang sangat berbeza
macik2 ni banyak pantang larang
sehinggakan 1 kali tu aku terlepas juga
mmmm sepa kenal aku 4 sure tau aku kuat haccchiuuuuuu (bersin)
so mlm tu dah pagi kot pukul 2 3 pagi aku terbersin kuat
hah amik kau aku kena tegur
drg kata tak leh bersin klu ada org meninggal
trs dlm otak aku tuttttttttttttttttttttttssssssssss
teda pikiran terus kosong
wakakakak
banyak lagi la tapi cam ssh nak ckp 1 1 kan
sampai ada aku ckp kat sorang macik nie
macik sebenarnya hukum islam ni senang jak nak buat
yang buat jadi susah dan rumit ni adat...
macik tu kata
itu la tu nong kita sudah ikut adat nenek2 kita...
ok bha macik..dilayan..............
heheheh

ok pasal pru ni plak
mmmmm
macam2 kes dengar kan
by the way ni kali pertama saya akan mengundi
mmmm
mau undi mana ya
sekarang ni banyak sangat cite
sukar untuk buat keputusan
tapi tak pe la
undi mana kita rasa yang terbaik kan
heheheheheheh
kemarin g kinabatangan buat kerja
so dalam perjalanan tu banyak sangat bendera itu ini aku nampak
wah wah
sangat menghalang lalu lintas
sampai susah nak tgk jalan.....
perlua kah sampai macam tue
agak susahkan orang la jugak kan
tak pe tak lama dah nak habis dah kan
selamat mengundi......

ok la
bersambung kemudian....

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails