Friday, April 19, 2013

itu ini membebel story ~

helo helo
salam jumaat (sempat lagi nak ucap kan???
so mcm mana kehidupan korang??
is it ok..
for me, now i love my job
my life comes better
eh eh
ok untuk keja alhamdulillah dah sebulan keja ni
aku dah leh tau serba sedikit hal-hal HR tuk company yang aku keja nie
ok last week my head g bercuti for 5 days n i try cover HR department ni
that time banyak hal juga jadi n i have to be "pandai-pandai" even aku kurang arif nak setel benda2 yang datangnya dari bos2 atasan, kerani2 estate dan apatah lagi orang luar yang dok sibuk tanye tu tanye ni
walaupun agak lambat memberi respon tapi i think that i can cover jugak ahh semuanye
then aku kena ganti head aku ni g attended perbincangan tentang gaji minimum yang diundang oleh JTK
oh noooo
that time i have to drive by my own ke sana
so dengan slumber aku ngan heels aku tak tik tuk masuk kat jabatan tu
tup tup pandang kiri kanan
u know what???
im the smallest
huarghhhhh
semua badan2 besar yoooo
lagi mengejutkan bila g sign kedatangan
uhuk uhuk
all i baca manager2 jer ni
ohhh betapa kerdilnye aku kat situ masa tu korang tau
ok ok
pasal gaji minimum tu
kadang betul gak
macam tak berbaloi jugak kan??
rmi bos2 dr estate drg tu dok komplain
mmmmm
aku yang kecik ni dengo je ler
lucu pun ada
but that time aku terpikir benda len plak
bila la aku nak mcm dorang
jadi bos
leh pikir tu pikir nie
best what????????????
ok ok

now nak bincang 1 hal ni kat korang
y erkk sejak 2 3 menjak ni
kat fb terutamanya
selalu aqku tgk gmbr perempuan2 ni
dok upload gambar drg pakai telekung
then update d fb
siap gtau orang lagi
even aku tak bertudung aku tetap solatlah
solat subuh pagi ini la
itu la
ini la
eehhh hello
aku yg ketinggalan zaman or im in the right way to say dis:
cukuplah anda dan DIA sahaja tahu amalan kita di dunia nie
bukan jeles to say dis
tapi sgt menyampah melihatnyer
aku tak rasa itu memberi motivasi pada rakan2 anda untuk menunaikan solat
ehhh ramai lagi org kat dunia ni
solatnyer cukup dipeliharanya 5 waktu
siap tunai solat sunat lagi
tp ada dia tayang2 kat org lain
uhuhu
cuba la korang tgk je muka anda bertelekung tu kat depan cermin
n say it to yourself
beginilah wajah aku yang akan berdepan denganNya nanti
i prefer dis la bebeh
korang upload pic bertelekung tu kat fb nak tunjuk kat org ke yang awak tu buat suruhanNya???
wallahualam la kan
tp for me
i tak suka
sori erkkkk

anddddd sebut fb ni meh nak kongsi jugak ahhh citer nie
ada sorang akak comey ni g meseg kat fb
dok tanya pakej gambo sekali ngan candy buffet
bila aku bg price
demand lagi tanya tmbh tu ini bape pulak
so aku sbgi seorg "tauke" ni kena layan la customer kan..
bak kata pepatah
customer always right
is it
so bila selesai2 tanyer
dia diam senyap dah tak cari
then dpt tahu dia amik kawan pulak tuk cover event tu
n to say what ialah
my husband terikut jugak as assistant photographer
tak pe aku sabo lagi sebab same je pun price ko amik sana sini
memang laki aku gak g cover event tu kan
tapi tadi
beberapa minit sebelum ni
aku buka fb n lihat ada fren request
oh my God
aku nmpk customer nie plak add aku
korang fhm tak apa maksud story aku ni????
sebelum ni dan selepas dia bermeseg2 ngan aku
dia UNFRIEND aku dan aku baru tau tadi
ohhh bodohnya aku....
so should i accept her friend request??????
the answer is....
SORRY......... bye bye
jangan malu jumpa aku pas ni udah yer
aku masi lagi ngan keras kepala aku
ko baik ngan aku maka baiklah aku
dan begitulah sebaliknyer yer
okey2 last nak story nie
mmmmmmmm
satu hal lagi aku suka tmpt keja aku
kat sana bila ckp ngan org2 atasan
atau ada org2 luar call
semua speak in english
weii korang tau kan aku tak reti
but here tak pandai pun bila tpksa ckp jadi pandai tau
apa lagi masa head cuti
aku kena panggil executive director
n he speak english
wah wah
aku pun tpksa la ckp jugak
even ada gak salah2
tapi syukurlah
aku anggap tu semua Learning process
hiu hiu
ok 1 hal lagi
semalam pas pulang ngaji
husband dok cite yang dia ada cal uum jarak jauh kat sandakan ni
hmmm
he want me to futher my study
amik degree
toing2
abie mau bb study lagi???
y??
malu dpt bini cuma diploma
rasa tercabar x x semua ada degree tp dpt bini diploma
huhuhu
semua ckp jht trs
n he said to me
abie tgk bb mau bljr
mcm rajin saja
jadi apa salah sambung study
manatau pas ni bole jadi bos2 sdh
pendidikan tu up sikit kan????
hmmmm
tul gak katanya
aku memang nak belajar lagi
rasa cam dulu tak puas jer
ye la dulu sem ke 3 baru rasa nikmat student u kan
sebelum tu dok jadi gila kena tarik telinga ibarat lembu
hmmmmm
bole ke sambung study lagi??
takut otak dah lembap ni
badan pun tak kuat
ahh ada je alasan kan????
so pikir2 la dulu ye nak sambung ke tak...
doakan yang terbaik tuk dla k
kiyomi kiyomi...
nite all

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails