Wednesday, April 10, 2013

hye pembaca!

yezza yezaa
wah munink2 semuanya dah kul 12.00 pagi dan mata saya masih membulat tidak tau kenapa tak dpt nak tido
padahal badan sangat la capek..lenguh2 badan nie
apa lagi bahu kanan..terlalu banyak keja kot yang menggunakan tangan kanan saya nie..
heheheh
mungkin sebab terlalu banyak yang bermain dalam otak kecik aku nie
tu yang tak le nak tido tu kan...
mmmmmm
ok firstly nak bincang2 sikit tentang apa yang aku fikirkan nie k
macam nie.. mmmm its about....
mmm bisnes "mlm"
macam nak ckp erkkk...
actually banyak rakan2 aku skrg ni yg sibuk bawa aku masuk bisnes ni bisnes tu
aku bukan tak nak join tapi mcm mana ya mau ckp
kalau nak sebut bisnes
yag aku memang giler bisnes
tp kalau mlm ni aku lemah sikit
whether aku tak berapa tau tentang bisnes ni or mmmmm mmg apa yang aku pikir is right
mlm ni sebenarnya bisnes macam mana ahh??
for me kan... aku suka bisnes yang sumthing i do, i cari , i usahakan
memang la mlm" ni kita berusaha - berusaha cari pelanggan
memang la "mlm" ni kita buat - buat kerja
tapi bukan itu yang aku maksudkan
maksud aku sesuatu yang kita buat ni maksudnya kita menghasilkan sesuatu servis
sebagai contoh servis membuat hantaran ka pelamin ka... tu kita kena perah otak betul2, tenaga, fikir kretif dan semuala bha kan...
kalau "mlm" ni bagi aku semuanyer kena berusaha yang jenis lain
kita cari orang masukkan dia under kita
dan 1 lagi kita jual barang produk kita tu kat dia
maka rmi org under kita rmi orng beli brg jualan kita maka kita akan jadi jutawan...
yang aku pelik kan...
begitu mudah org2 tu jadi jutawan kan
kenapa aku susah sngt nak jadi macam dorang???
cari rmi pelanggan under kita yang mereka2 ni bole gerak aktif dan kita dah bole dpt pulangan beribu2
ada yg dpt umah dan kereta
ada gak aku baca risalah2 buku2 dorang yg berjaya nie
yang dulunya mereka ni setakat jual daging kat pasar, setakat tolong bapa jaga kedai...
tp bila masuk bisnes ******, dorang dah dpt ribu2
jadi jutawan...
mmmmm ada gak dorang share nak cr org bukan susah
yg penting usaha, yakinkan dorang tu semua la
tapi kan
for me
i really cant do it... mcm mana ahh nak yakinkan orng???
pastu kita kena rajin tiap2 mlm jumpa group2 ni akan dgr ceramah motivate kita....
y begitu mudah org leh buat n y not me??
apesal keras betul hati ni kata yang aku tak leh nak join bisnes nie
bukan pe
nak jugak rasa ribu2 nie...
gaji pun setakat bape kan...
memang tak cukup
bisnes kecik ni pun tak dpt ribu2
tapi betul ke jika aku join bisnes ni aku akan dpt gitu if aku berusaha??
uhhh aku sendiri tak tau
bukan kepakaran dan minat aku tuk terjun dalam bidang nie
tp im totally jeles ok tgk org berjaya dlm bisnes nie
tp untuk seperti mereka
mungkin itu mustahil walaupun rmi yang dok kata kat aku teda yang mustahil
apa lagi aku yang kaki bisnes nie...
huehueueehueheu

ok stop about that n now story pasal candy buffet...
ahaks...
well dis is my 1st job doing dis
n yeah im enjoyed to done dis job..
huhuh
even tak semua part aku leh cover tp kira ok la
1st time doing dis
so memang la ada cacatnyer kan
from that i can learn on how to improve next job kan
ok citenyer macam ni
dulu masa aku kawen aku nak wat candy buffet
kat semenanjung sgt pames utk ni klu majlis kawen kat sana la
so memandangkan kat sandakan ni belum penah buat so aku nak ahh wat
tambah pendapatan
tapi masa aku kawen korang tau juga wat happen kan so everything yang aku nak wat cancel
lama aku tunggu customer nak amik job ni sbgi ganti folio keja aku nie
akhirnya dapat gak
so aku try wat sehabis baik
1 malam tu aku tido bape jam je nak setel everything dis
alhamdulillah i done it...
yihaaaaa
hope after dis ada banyak lagi org panggil aku wat candy buffet ok
actually aku berharap sangat dinding tempat majlis ni putih
tp sekali sampai ohhh no
dindingnyer siap ada lekat2 lagi
so bgi aku tu problem candy buffet aku
check it out and plis bagi komen ikhlas
heheheh











heheheh
ok la bha tu kan...
mmmmm ok la
next time kita bincang hal lain plak k...
have a great day readers!

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails