Thursday, October 3, 2013

kembali

Assalammualaikum waw
apa khabar semuanya
hehe sori lama menghilang
kalau blog nie benda
memang dah bersarang terbiar nie :)
actually niat di hati nak stop dah berblog2 nie
rasa mcm banyak negatifnyer
dok ngumpat dok cite benda melarut
tapi hari nie 
pintu hati nie terbuka pulak nak update blog :)
(tak kuat iman nie ehh)

nothing much to say bout myself, my life
just wanna share sumthing
surprise surprise!!

okey 1stly nak cite tentang perwatakan kita nie
anyway citenye macam nie
bos dla just come backed from seminar
omong2 kosong tetiba she said
bole baca perwatakan orang
aku wat tak tau jer besa la orang bole tau dar gaya kita pun kan
then suddenly she said that im a peacock + owl
terus hah kaki ni melangkah ke meja bos i tu
terkejut la
bab sebelum ni someone pernah soal jawab aku
adalah beberapa soalan kena jawab
then dia kata aku nie peacock + burung hantu
jan salah sangka, bukan kita ni jadi burung2 tu
means perwatakan kita digambarkan seperti burung2 tersebut
yang tak sangkanya
kenapalah bos aku pun bole tau
selama ni aku ingt apa orang sebelum ni "scan" perwatakan aku
just omongon kosong jer
bila dah bos cakap macam tue
wah wah sangat terkejut dan tak sangka la
tak tau nak gmbrkan macam mana perasaan nie
actually masa pertama kali disoal dlu dan dapat tau aku ni pegang watak peacock dan burung hantu
i marah tau..
i tak suka..
hihi
so bila bos kata benda sama
rasa kelakar la terkenang dlu macam mana pertama kali i know about it
hahahahahahha
okey okey,
kesimpulannya
kita sebagai manusia ni punya kelebihan dan kelemahan
kita kena sentiasa amik tahu apa kelemahan kita
dan perlahan2 perbaikinya
perbanykkan membaca buku motivasi
secara perlahan2 anda akan tahu serba sedikit ttg diri anda
begitu juga dengan aku nie
kalua dok boring kat umah tinggal sendiri2
baca la buku apa yang patut
dan yang paling utama, bacalah kitab suci kita
semoga hati kita semakin ikhlas 
insyaallah

untuk cerita life dla plak
teda yang istimewa 
masih seperti dlu
still the old me
masih juga mencari rezeki di Cepatwawasan nie
masih juga bergerai dan menjual segala produk
masi jugakla bha begitu2
tggal 2 bulan lagi di tahun 2013 nie
tapi masi teda apa2 perkembangan yang baik

apapun terus doakan saya agar terus maju ya
sama-sama lah kita berdoa untuk kebaikan bersama
lastly aku kepilkan sekeping gambar wajah terkini aku
si kurus :P


 

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails